- Pastel resme
- İi. Pastel fotoğraf
- III. Pastel türleri
- IV. Pastel boyama amacıyla araçlar ma malzemeler
- İi. Pastel fotoğraf
- III. Pastel türleri
- IV. Pastel boyama amacıyla araçlar ma malzemeler
- V. Pastel fotoğraf amacıyla teknikler
- VI. Pastel fotoğraf amacıyla ıl teorisi
- Vii. Pastel fotoğraf amacıyla kompozisyon
- Pastel fotoğraf amacıyla tenvir
- İx. Pastel resimleri çerçeveleme ma teşhir
Pastel fotoğraf, sanatçıların faal, etkisi altına alan konuşma eserleri yaratmalarını elde eden popüler ancak konuşma formudur. Pastel, türap pigment ma ciklet karışımından yapılır ma fazlaca muhtelif renklerde mevcuttur. Pastel, kağıt, tuval ma ahşap iç düşmek suretiyle muhtelif yüzeylerde kullanılabilir.
Işte yazı, pastellerin zamanı, değişik pastel türleri ma pastel fotoğraf amacıyla ihtiyaç duyulan enstruman ma malzemeler bile iç düşmek suretiyle pastel resme çelimsiz ancak antre elde edecektir. Pastel boyama, ıl teorisi, kompozisyon, tenvir, çerçeveleme ma pastel resimler sergilemede kullanılan teknikleri bile tartışacağız. En son, pastel fotoğraf ile alakalı birtakım SSS sağlayacağız.
Pastel resme
Pastel fotoğraf, kökenleri 16. yüzyıla büyüklüğünde uzanan oldukça acar ancak konuşma formudur. İlk pasteller tebeşirden yapılmıştır ma sanatçılar tarafınca çizimler ma eskizler kurmak amacıyla kullanılmıştır. 18. yüzyılda sanatçılar daha çok sonlanmış konuşma eserleri görüntülemek amacıyla pastel kullanmaya başladılar.
Pasteller, muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilen fazlaca uygun ancak ortamdır. Merhametli, kırılgan ıl yıkamaları kurmak amacıyla kullanılabilirler yahut yürekli, etkisi altına alan vuruşlar kurmak amacıyla kullanılabilirler. Pastellerin karışması bile kolaydır, işte bile onları renkler içinde pürüzsüz geçişler kurmak amacıyla ülkü ağıl getirir.
Pasteller, bütün yetenek seviyelerindeki sanatçılar amacıyla popüler ancak seçimdir. Oldukça ucuzdurlar ma kullanması kolaydır. Pasteller bile taşınabilirdir, işte bile onları dışarıda aşağılamak talip sanatçılar amacıyla ülkü ağıl getirir.
İi. Pastel fotoğraf
İlk pasteller tebeşirden yapılmıştır ma sanatçılar tarafınca çizimler ma eskizler kurmak amacıyla kullanılmıştır. 18. yüzyılda sanatçılar daha çok sonlanmış konuşma eserleri görüntülemek amacıyla pastel kullanmaya başladılar.
18. yüzyılın arz meşhur pastel ressamı Jean-Antoine Watteau idi. Watteau, arz âlâ Rococo resimleriyle maruf ancak Fransız ressamdı. Pastelleri merhametli, zayıf renkleri ma likit, albenili çizgileri ile karakterizedir.
18. yüzyılın öteki meşhur pastel ressamları içinde Rosalba Carriera, Maurice Quentin bile la Tour ma Jean-Baptiste Greuze yer ediniyor.
19. yüzyılda pastel fotoğraf popüler olmaya bitmeme etti. Edgar Degas, Pierre-Auguste Renoir ma Mary Cassatt benzer biçimde sanatçıların tamamı çalışmalarında pastel kullandılar.
20. yüzyılda pastel fotoğraf gelişmeye bitmeme etti. Pablo Picasso, Henri Matisse ma Marc Chagall benzer biçimde sanatçıların tamamı çalışmalarında pastel kullandılar.
Zaman, pastel fotoğraf bibi popüler ancak konuşma formudur. Bütün yetenek seviyelerindeki sanatçılar, muhtelif konuşma eserleri görüntülemek amacıyla pastel kullanırlar.
III. Pastel türleri
İki anne pastel türü vardır: anif pasteller ma merhametli pasteller. Kaba pasteller henüz anif, henüz kompakt ancak pigmentten yapılırken, merhametli pasteller henüz merhametli, henüz tozlu ancak pigmentten yapılır.
Kaba pastellerin denetim edilmesi merhametli pastellerden henüz kolaydır ma lekelenme olasılıkları henüz düşüktür. Merhametli pasteller anif pastellerden henüz etkileyicidir ma henüz aşırı ancak tesir aralığı kurmak amacıyla kullanılabilirler.
Yağ pastelleri, suda çözünür pasteller ma metalik pasteller iç düşmek suretiyle muhtelif pastel türleri bile vardır. Yağ pastelleri pigment ma yağ karışımından yapılır ma pürüzsüz karışımlar ma dokulu yüzeyler iç düşmek suretiyle muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Suda çözünür pasteller pigment ma akarsu karışımından yapılır ma ıl yıkamaları kurmak amacıyla kullanılabilir. Metalik pasteller ancak pigment ma mızrap karışımından yapılır ma metalik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Seçtiğiniz pastel türü, kurmak dilediğiniz efektlere asılı olacaktır. Kontrollü, kırılgan ancak düz arıyorsanız, anif pasteller âlâ ancak seçenektir. Henüz etkisi altına alan, dokulu ancak düz arıyorsanız, merhametli pasteller âlâ ancak seçenektir.
IV. Pastel boyama amacıyla araçlar ma malzemeler
.
Hususiyet | Tarif |
---|---|
Pastel | Ciklet yahut reçine ile asılı türap pigmentlerden yapılma merhametli, tebeşir eş ancak çizim yahut boyama ortamı. |
Il | Dar nesnenin yahut maddenin görsel izlenimi, ışığı yansıtma yahut ifşa şekli. |
Manzara | Dar imaj kurmak amacıyla ancak yüzeye, bilhassa ancak fırça ile boya tatbik sanatı. |
Tırtıl | Sanatçıların boyalarını düzenledikleri ma karıştırdıkları alan, düzbucak ancak karatahta yahut sini. |
Manzara | Dar arazi yahut etkinliğin görünümü yahut beklentisi. |
İi. Pastel fotoğraf
Pastel fotoğraf, kökenleri 16. yüzyıla büyüklüğünde uzanan oldukça dinç ancak konuşma formudur. İlk pasteller, organik ancak yapışkan olan ciklet Arapça ile karıştırılmış türap pigmentlerden yapılmıştır. Işte er pasteller merhametli ma tozlu ma denetim edilmesi zordu. Aynı zamanda, bununla birlikte fazlaca yönlüdürler ma fazlaca muhtelif etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilirler.
18. yüzyılda pastel fotoğraf tedricen henüz popüler ağıl geldi ma Jean-Honoré Fragonard, Rosalba Carriera ma Thomas Gainsborough bile iç düşmek suretiyle bir takım meşhur sanatkâr tarafınca akseptans edildi. Işte sanatçılar, herif figürünün ma organik dünyanın güzelliğini eline geçiren kırılgan ma gün ışığı resimler görüntülemek amacıyla pastel kullandılar.
19. yüzyılda, pastel fotoğraf popüler olmaya bitmeme etti, sadece semiz boya ile gölgede bırakıldı. Aynı zamanda, Edgar Degas ma Pierre-Auguste Renoir bile iç düşmek suretiyle bir takım sanatkâr pastel kullanmaya bitmeme ettiler ma düz tarihli arz ikonik konuşma eserlerinden kimilerini ürettiler.
20. yüzyılda, pastel fotoğraf ancak canlanma yaşadı ma Pablo Picasso, Henri Matisse ma Marc Chagall iç düşmek suretiyle bir takım çağıl sanatkâr tarafınca akseptans edildi. Işte sanatçılar, yaşadıkları kargaşa ve bunalımlı zamanları yansıtan yürekli ma etkisi altına alan resimler kurmak amacıyla pastel kullandılar.
Zaman, pastel fotoğraf bibi popüler ancak konuşma formudur ma bütün tecrübe seviyelerinden sanatçılar tarafınca beğenilmektedir. Pasteller, fazlaca muhtelif etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilen fazlaca uygun ancak ortamdır ma organik dünyanın ma herif figürünün güzelliğini paketlemek amacıyla mükemmeldir.
III. Pastel türleri
İki anne pastel türü vardır: merhametli pasteller ma anif pasteller. Merhametli pasteller tebeşirden yapılmıştır ma tozlu ancak dokuya haizdir. Karıştırılması ma merhametli, uzun efektler yaratması kolaydır. Kaba pasteller sıkıştırılmış pigmentlerden yapılır ma mumsu ancak dokuya haizdir. Karışımı henüz zor olsa gerek, sadece yürekli, faal renkler üretirler.
Merhametli pasteller tipik olarak detaylı hareket amacıyla kullanılırken, anif pasteller aşırı vuruşlar ma henüz aşırı ıl alanları amacıyla henüz uygundur. Değme dü pastel türü bile ifadeli ma etkisi altına alan resimler kurmak amacıyla kullanılabilir.
IV. Pastel boyama amacıyla araçlar ma malzemeler
Pastel boyama amacıyla gereksinim duyacağınız esas araçlar ma malzemeler alttadır:
- Pastel
- Kağıt
- Dar çizim tahtası yahut şövale
- Yoğurulmuş ancak öçürge
- Dar karıştırma kısa yahut tortillon
- Dar sabitleyici
Pasteller yumuşaktan sertliğe büyüklüğünde muhtelif sertliklerde sağlık. Merhametli pastellerin karışması ma henüz kırılgan ancak tesir yaratması henüz kolaydır, sadece anif pasteller incitici çizgiler ma detaylar kurmak amacıyla henüz iyidir.
Pastel boyama amacıyla kağıt tipik olarak pürüzsüz, dokulu ancak yüzeyden yapılmıştır. Seçtiğiniz kağıt türü, elde etmeye çalıştığınız etkiye asılı olacaktır.
Dar çizim tahtası yahut şövale, üstünde işlemek amacıyla kesin ancak satıh elde edecektir. İstenmeyen izleri kağıttan anlamak amacıyla yoğurulmuş ancak öçürge kullanılırken, renkleri birbirine çorbaetmek amacıyla ancak karıştırma kütükdemir yahut ekmeği kullanılır.
Pastel tabloyu lekeleme ma soluktan arkalamak amacıyla ancak fiksatif kullanılır.
Işte esas enstruman ma malzemelere ayrıca, aşağıdakiler benzer biçimde birtakım devam öğelere envestisman yapmayı bile düşünebilirsiniz:
- Pastel Tırtıl
- Pastel Muhafazakar
- Pastel fırça
- Pastel Bıçak
Işte devam öğeler, henüz kırılgan ma kontrollü işaretler oluşturmanıza destek belki ma ek olarak renkleri henüz basit karıştırmanıza destek belki.
Doğru araçlar ma malzemelerle, ifadeli ma etkisi altına alan pastel resimler yaratabilirsiniz.
V. Pastel fotoğraf amacıyla teknikler
Pastel fotoğraf amacıyla seçkin biri zat benzersiz efektleri olan birnice değişik yöntem vardır. Yer münteşir tekniklerden bazıları şunlardır:
- Tabaka pastelleri
- Kirli pasteller
- Kir pastel
- Pastelleri Tahammül
- Pastel harmanlama
- Pastelleri atlayan
- Ark fırçalama pastelleri
- Kaygan fırçalama pastelleri
Işte tekniklerin seçkin biri, uzun gölgelemeden kalınca kontrastlara büyüklüğünde muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Sizin ma dilediğiniz sonuçlar amacıyla arz âlâ personelleri hatırlamak amacıyla değişik tekniklerle kontrol edin.
Pastelleri etken bir halde çalıştırmak amacıyla birtakım ipuçları:
- Hafifçe ancak dokunuşla başlayın ma az az ıl katmanları oluşturun.
- Derinlik ma alaka görüntülemek amacıyla muhtelif renkler kullanın.
- Pürüzsüz, emici sıfır ancak satıh üstünde çalışın.
- Sona ermiş resminizi arkalamak amacıyla ancak fiksatif kullanın.
Tatbik ile ifadeli ma etkisi altına alan pastel resimler yaratabilirsiniz.
VI. Pastel fotoğraf amacıyla ıl teorisi
Il teorisi, renklerin birbirleriyle iyi mi etkileşime girmiş olduğu ma ancak resimde değişik efektler görüntülemek amacıyla iyi mi kullanılabileceklerinin incelenmesidir. Pastellerle fotoğraf yaparken, beraber âlâ çalışacak ma istenen etkiyi yaratacak renkleri seçebilmeniz amacıyla ıl teorisinin temellerini tahmin etmek önemlidir.
Se esas ıl vardır: kızıl, soluk ma benefşevi. Işte renkler öteki renkleri karışmasını sağlayarak oluşturulamaz ma öteki bütün renklerin temelidir. İkincil renkler, dü birincil rengin beraber karıştırılarak oluşturulur. Sözgelişi, kızıl ma soluk çorbaetmek narenci oluşturur ma soluk ma maviyi çorbaetmek yeşil yaratır. Üçüncül renkler, birincil rengi tali ancak renkle karışmasını sağlayarak oluşturulur. Sözgelişi, kızıl ma narenci çorbaetmek kırmızımsı-turuncu ancak ıl yaratır ma benefşevi ma yeşil çorbaetmek mavimsi-yeşil ancak ıl yaratır.
Pastel ancak fotoğraf amacıyla ıl seçerken, aşağıdaki faktörleri dikkate ahzetmek önemlidir:
- Renklerin ıl sıcaklığı. Banyo renkler (kırmızılar, portakallar, sarılar) ancak coşku ma enerji duygusu yaratırken, salkın renkler (maviler, yeşillikler, morlar) asude ma refah duygusu yaratır.
- Renklerin kıymeti. Aleni renkler (beyazlar, aleni griler, aleni sarılar) nesnelerin seyirciye henüz andıran görünmesini sağlarken, renkler (siyahlar, griler, maviler) nesnelerin henüz uzakta görünmesini sağlar.
- Renklerin doygunluğu. Doymuş renkler (temiz, faal renkler) henüz özen çekicidir, desatürlenmiş renkler (ağızsız, boğunuk renkler) henüz incedir.
Il teorisinin temellerini anlayarak, istenen cankuşu halini ma duyguyu ileten henüz etken pastel resimler yaratabilirsiniz.
Vii. Pastel fotoğraf amacıyla kompozisyon
Kompozisyon, ancak konuşma eserindeki unsurların düzenlenmesidir. Pastel resimde, kompozisyon kararlı ma görsel olarak cazibeli ancak fotoğraf görüntülemek amacıyla gereklidir.
Pastel ancak fotoğraf oluşturmanın birnice değişik yolu vardır, sadece birtakım esas ilkeler başarı göstermiş ancak kompozisyon oluşturmanıza destek belki.
ilk başlarda, resminizin göbek noktasını düşünün. Işte, izleyicinin odaklanmasını dilediğiniz unsurdur. Göbek noktası, resmin merkezi yahut yol ayrımı noktasında kuvvetli ancak konuma yerleştirilmelidir.
Arkasından, resminizin öteki öğelerini göbek noktasına nazaran düzenleyin. Elemanlar dengelenmeli ma ancak akım ma alaka duygusu yaratmalıdır. Görsel alaka görüntülemek ma izleyicinin gözünü göbek noktasına asmak amacıyla olumsuz alanı kullanabilirsiniz.
En son, sevdiğiniz ancak kompozisyon bulana büyüklüğünde değişik kompozisyonlarla kontrol edin. Kuralları çiğnemekten ma acar şeyler denemekten korkmayın.
Pastel resimler kurmak amacıyla birtakım devam ipuçları:
- İlgi görüntülemek amacıyla muhtelif renkler, şekiller ma dokular kullanın.
- Derinlik görüntülemek ma ancak düz hissi görüntülemek amacıyla elemanların üstesinden kadın.
- Tezat kurmak ma göbek noktasını nazaraçattırmak amacıyla fer ma hayalet kullanın.
- Benzersiz ancak görüş açısı kurmak amacıyla değişik nazar açılarını kontrol edin.
Tatbik ile, kompozisyon ilkelerini kullanarak ifadeli ma etken pastel resimler yaratabilirsiniz.
Pastel fotoğraf amacıyla tenvir
Tenvir seçkin muhtelif fotoğraf amacıyla mühim ancak husustur, sadece pastel fotoğraf amacıyla bilhassa önemlidir bu sebeple pasteller ışığa alın fazlaca hassastır. Kullandığınız fer türü pastellerinizin görünümünü etkileyebilir, bu yüzden resminiz amacıyla doğru aydınlatmayı seçmeniz önemlidir.
İki anne fer türü vardır: organik fer ma suni fer. Organik fer, pastel fotoğraf amacıyla arz âlâ seçenektir bu sebeple henüz insicamlı ma hava vericidir. Aynı zamanda, organik ışığın denetim edilmesi cebir belki, bu yüzden içeride boyuyorsanız suni fer kullanmanız gerekebilir.
Suni fer kullanıyorsanız, temiz ma fiyat olarak dağıtılmış ancak fer seçmeniz önemlidir. Ek olarak, işte renkler pastellerinizin çamurlu görünmesini sağlayabileceğinden, içerisinde fazlaca soluk yahut benefşevi olan ışıkları kullanmaktan bile kaçınmalısınız.
Kullandığınız fer türüne ayrıca, ışığın yönünü bile ayn önünde bulundurmanız icap eder. Resminizi aydınlatmanın arz âlâ yolu, taraftan gelen ancak fer deposu kullanmaktır. Işte, resminize derinlik ma ebat katacak gölgeler ma vurgular yaratmaya destek olacaktır.
Resmin üzerinden yahut altından gelen ancak fer deposu bile kullanabilirsiniz, sadece işte henüz alan ma dü boyutlu ancak manzara oluşturabilir.
Pastel resminizi aydınlatmak amacıyla birtakım ipuçları:
- Temiz ma fiyat olarak dağıtılmış ancak fer deposu kullanın.
- İçlerinde fazlaca soluk yahut benefşevi olan ışıkları kullanmaktan kaçının.
- Taraftan gelen ancak fer deposu kullanın.
- Neyin arz âlâ göründüğünü beslemek amacıyla değişik tenvir açılarını kontrol edin.
Işte ipuçlarını izleyerek, pastel resminiz amacıyla muhteşem ancak tenvir oluşturabilir ma konuşma eserini hayata geçirebilirsiniz.
İx. Pastel resimleri çerçeveleme ma teşhir
Pastel resminizi tamamladıktan sonrasında, çerçevelemeniz ma göstermeniz icap eder. Pastel resimlerinizi çerçevelemek ma yaratmak amacıyla düşük gerekçe:
- Resminiz amacıyla doğru boyutta ancak pervaz seçin. Pervaz çok önemli yahut fazlaca minik olmamalı ma resmi aşmamalıdır.
- Resme engel vermeyecek ancak malzemeden yapılma ancak pervaz seçin. Mızrap yahut plastikten yapılma çerçevelerden kaçının, bu sebeple işte malzemeler resmi çizebilir.
- Resmin amacıyla doğru ıl ma ebat olan ancak ayaksilen seçin. Donuk, resmi vurgulamaya ma öne çıkmasına destek olmalıdır.
- Resminizi görülebileceği ma ölçüm edileceği ancak yere asın. Resminizi direkt gündüz ışığında asmaktan kaçının, bu sebeple işte zaman içinde resme engel verebilir.
Pastel resimlerinizi yaratmak amacıyla düşük gerekçe:
- Minik ancak resminiz var ise, ancak buhari yahut rafta görüntüleyebilirsiniz.
- Ağabey ancak resminiz var ise, ancak duvara izah edebilirsiniz.
- Pastel resimlerinizi ancak konuşma galerisinde yahut müzede bile sergileyebilirsiniz.
Işte ipuçlarını izleyerek, pastel resimlerinizi güzelliklerini ma sanatlarını sergileyecek halde çerçeveleyebilir ma izah edebilirsiniz.
S: Değişik pastel türleri nedir?
C: İki anne pastel türü vardır: merhametli pasteller ma anif pasteller. Merhametli pasteller tebeşir ma pigmentlerden yapılırken, anif pasteller sıkıştırılmış pigmentlerden yapılır. Merhametli pastellerin karışması henüz kolaydır, sadece anif pasteller henüz dayanıklıdır.
S: Pastel boyama amacıyla lüzumlu araçlar ma malzemeler nedir?
C: Pastel boyama amacıyla ihtiyaç duyulan esas araçlar ma malzemeler içinde pasteller, ancak karıştırma kütükdemir, yoğurulmuş ancak öçürge ma ancak kıvılcım kağıt bulunmaktadır. Öteki isteğe asılı araçlar ma malzemeler içinde ancak fiksatif, ancak tırtıl ma pastel muhafazakar bulunur.
S: Pastel fotoğraf amacıyla değişik teknikler nedir?
Pastel fotoğraf amacıyla katmanlama, harmanlama, bokluk ma gurk iç birnice değişik yöntem vardır. Katmanlama, derinlik ma nesiç kurmak amacıyla artık pastel katmanının uygulanmasını ihtiva eder. Karıştırma, pastellerin kenarlarını yumuşatmak amacıyla ancak karıştırma kütüğü yahut parmaklarınızın kullanılmasını ihtiva eder. Scumbling, pastellerin gelişigüzel yahut birlikte bir halde uygulanmasını ihtiva eder. Gurk, derinlik duygusu görüntülemek amacıyla endairesi çizgilerde pastellerin uygulanmasını ihtiva eder.
0 Yorum