Antet | Yanıt |
---|---|
Hafifçe boyama | Işıkla fotoğraf yaparak imaj kurmak amacıyla fer deposu kullanma sanatı. |
Fotoğrafçılık | Resim çekmece sanatı. |
Mucit tenvir | İlginç ma görsel olarak cazibeli etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla ışığın kullanılması. |
Fer sanatı | Işığı kullanarak zanaat eseri halk sanatı. |
Mufassal pozlama | Deklanşörün vakit aleni bırakılmasını içeren ma ışığın dumanlı dar tesir yaratmasına müsaade eden dar fotoğrafçılık tekniği. |
II. Işıkla boyama nelerdir?
Işıkla boyama, fotoğrafçının pozlamalı dar fotoğrafı ışıkla boyayarak imaj kurmak amacıyla fer deposu kullandığı dar resim tekniğidir.
Işıkla boyama, dar görüntüye cereyan beslemek, abstre desenler kurmak yahut havada sahneler çizikçekmek benzer biçimde muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
Işıkla boyama, öğrenilmesi oldukça bayağı dar tekniktir sadece istenen neticeleri elde buyurmak amacıyla birazcık ergonomik akdetmek gerekebilir.
Işıkla boyama kurmak amacıyla manuel modlu dar kameraya, dar tripoda, dar fer kaynağına ma ibret dar ortama ihtiyacınız olacak.
Ekipmanınızı kurduktan sonrasında fer resminizi meydana getirmeye başlayabilirsiniz.
Kameranızı manuel moda ayarlayıp dar pozlama süresi seçerek başlayın.
Peşinden kendiliğinden odaklamayı kapatın ma odağınızı sonsuza ayarlayın.
Ondan sonra fer kaynağınızı seçin ma ışıkla boyamaya başlayın.
Nüfus feneri, maytap yahut lazer işaretleyici benzer biçimde seçkin değişik fer kaynağını kullanabilirsiniz.
Fer kaynağının karanlıkta görülebilecek büyüklüğünde temiz olduğu için güvenli olun.
Işıkla boyamayı bitirdikten sonrasında fotoğrafı çekebilirsiniz.
Ortaya çıkan imaj, pervaz süresince cereyan fail ışığın yolunu gösterecektir.
Işıkla boyama, fotoğrafçılığınıza cereyan ma alaka katmanın keyifli ma mucit dar yoludur.
Birazcık ergonomik yaparak arkadaşlarınızı ma ailenizi etkileyecek çarpıcı ışıkla boyama görüntüleri yaratabilirsiniz.
III. hafifçe boyama
Işıkla boyama, kökleri fotoğrafçılığın evvel günlerine müstenit oldukça cesur dar zanaat formudur. 1880'lerde fotoğrafçılar, geleneksel fotoğrafçılıkta olası sıfır sahneler kurmak amacıyla fer kaynaklarını kullanarak pozlama fotoğrafçılığını denemeye başladılar.
Işıkla boyamanın malum maruzat çaput örneklerinden biri, 1889'hatta pilden çıkan kıvılcımı kullanarak bir bayan elinin görüntüsünü mucit Fransız fotoğrafçı Étienne-Jules Marey'nin fotoğrafıdır.
1900'lerin başlarında, stroboskopik resim tekniğini geliştirmesiyle maruf Amerikalı fotoğrafçı Harold Edgerton hatta iç gezmek suretiyle öteki fotoğrafçılar ışıkla boyama denemelerine başladı. Edgerton'un mermiler ma akarsu damlaları benzer biçimde süratli cereyan fail nesnelerin fotoğrafları, mevzunun hareketini paketlemek amacıyla bir takım çelimsiz pozlama kullanılarak olası kılındı.
1960'lı yıllarda ışıkla boyama, sanatla alakalı dar anlatım biçimi olarak popülerlik kazanmaya başladı. Ad June Paik ma Andy Warhol benzer biçimde sanatçılar abstre ma gerçeküstü sahneler görüntülemek amacıyla ışıkla boyamayı kullandılar.
Günümüzde ışıkla boyama, dünyanın seçkin yerindeki fotoğrafçılar ma sanatçılar tarafınca geçerli popüler dar zanaat formudur. Işıkla boyama, bayağı silüetlerden kompleks abstre görüntülere büyüklüğünde muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
IV. Işıkla boyama teknikleri
Işıkla boyama amacıyla seçkin biri kendine has efektlere haiz birnice değişik yol vardır. Maruzat münteşir tekniklerden bazıları şunlardır:
- İzleme: Bu, dar çizim yahut imaj kurmak amacıyla dar fer kaynağının muayyen dar desende cereyan ettirilmesini içeren esas dar tekniktir.
- Püskürtme: Bu yol, henüz abstre dar tesir görüntülemek amacıyla dar fer kaynağının gelişigüzel dar desende püskürtülmesini ihtiva eder.
- Döndürme: Bu yol, dairesel yahut spiral dar tesir görüntülemek amacıyla dar fer kaynağının çevresinde döndürülmesini ihtiva eder.
- Damlama: Bu yol, damlama yahut erime tesiri görüntülemek amacıyla dar fer kaynağının dar yüzeye damlatılmasını ihtiva eder.
- Sürtünme: Bu yol, dokulu dar tesir görüntülemek amacıyla dar fer kaynağının dar yüzeye sürtülmesini ihtiva eder.
Bunlar ışıkla boyama amacıyla kullanılabilecek birnice teknikten bir tek birkaçıdır. Birazcık yaratıcılıkla özü benzersiz ışıkla boyama tekniklerinizi ortaya çıkarabilirsiniz.
V. Işıkla boyama teknikleri
Işıkla boyama, fotoğrafçılıkta ışıkla boyama yaparak sahneler kurmak amacıyla dar fer deposu kullanmayı içeren dar tekniktir. Bu, değişik fer kaynakları ma teknikleri kullanılarak muhtelif şekillerde yapılabilir.
Maruzat münteşir ışıkla boyama tekniklerinden bazıları şunlardır:
- İzleme: Bu yol, karanlıkta dar nesnenin yahut şeklin izini çekmek amacıyla dar fer kaynağının kullanılmasını ihtiva eder.
- Püskürtme: Bu yol, ışığı havaya sıkmak amacıyla dar fer deposu kullanmayı ma muhtelif etkisinde bırakır yaratmayı ihtiva eder.
- Döndürme: Bu yol, dar fer kaynağının çevresinde döndürülerek ışığın dairesel dar hareketi yaratılmasını ihtiva eder.
- Çizim: Bu yol, karanlıkta fotoğraf çizikçekmek amacıyla dar fer kaynağının kullanılmasını ihtiva eder.
Bu tekniklerin seçkin biri muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir ma olasılıklar sonsuzdur. Birazcık yaratıcılık ma denemeyle arkadaşlarınızı ma ailenizi etkileyecek çarpıcı ışıkla boyama görüntüleri yaratabilirsiniz.
VI. Işıkla boyama amacıyla emniyet ipuçları
Işıkla boyama yaparken kendinizi ma başkalarını arkalamak amacıyla tedbir ahzetmek önemlidir. Akılda tutulması ihtiyaç duyulan birtakım emniyet ipuçları:
- Bu gaye amacıyla tasarlanmış dar aydın boyama meşalesi kullanın.
- Işığı hiç direkt kimsenin gözüne tutmayın.
- Çevrenize özen edin ma nesnelere takılıp düşmekten kaçının.
- Mufassal pozlama kullanıyorsanız, kazaları önlemenize destek olacak dar bekçi bulundurduğunuzdan güvenli olun.
VII. Boya nerede hafiflenir
Boyayı hafifletebileceğiniz birnice değişik toprak mevcut sadece birtakım bölgeler ötekilerden henüz pekiyi. Işıkla boyama amacıyla toprak seçerken ayn önünde bulundurmanız ihtiyaç duyulan eksik karakolcu:
Fer kirliliği miktarı. Fer kirliliği, oluşturduğunuz fer izlerini görmeyi zorlaştırabilir, bu yüzden oldukca temiz sıfır dar toprak kura çekmek önemlidir.
Ahvalruhiye. Havanın ışıkla boyama seansınız üstünde ağabey tesiri belki. Ahvalruhiye oldukca rüzgarlıysa fer izleriniz bozulacaktır. Baran yahut kar yağıyorsa kaygan koşullarla çabalamak zorunda kalacaksınız.
Günün tarihi. Günün saati ışıkla boyama seansınızı hatta etkileyebilir. Boyayı aydınlatmak amacıyla maruzat pekiyi vakit, ışığının henüz azca olduğu gecedir.
Hayal mevcudiyeti. Muayyen ışıkla boyama efektleri kurmak istiyorsanız size destek olacak aksesuarlar bulmanız gerekebilir. Mesela, dar ağacın ışıkla resmini akdetmek istiyorsanız, yardımcı olarak kullanacağınız dar dikme bulmanız icap eder.
Işıkla boyama amacıyla pekiyi konumlara eksik misal:
Kentsel alanlar. Kentsel alanlar ışıkla boyama amacıyla mükemmel belki şundan dolayı çoğu zaman aydınlatılacak oldukca sayıda entresan bilinçlilik vardır. Sadece bölgedeki fer kirliliği miktarının bilincinde olmanız icap eder.
Organik alanlar. Organik alanlar ışıkla boyama amacıyla bile mükemmel belki şundan dolayı aydınlatılacak muhtelif entresan manzaralar sunarlar. Sadece ahvalruhiye koşullarını bilmeniz icap eder.
İçeride. İç mekanlarda hatta boyayı aydınlatabilirsiniz sadece fer kirliliğinin olmadığı, ibret dar odanızın olduğu için güvenli olmanız icap eder.
Boyayı nerede aydınlatmayı seçerseniz seçin, tecrübe etmek ma durmak önemlidir. Maruzat pekiyi ışıkla boyama seansları, yaratıcılığınızın akmasına cevaz verdiğiniz seanslardır.
Mükemmel ışıkla boyama fotoğrafları asmak amacıyla ipuçları
Mükemmel ışıkla boyama fotoğrafları asmak amacıyla birtakım ipuçları:
- Kameranızı durağan(durgun) ağrımak amacıyla dar tripod kullanın.
- Enstantane hızını, diyafram açıklığını ma ISO'yu denetim edebilmek amacıyla kameranızı manuel moda ayarlayın.
- Işığın sahneyi boyaması amacıyla kafi süreyi bulmak için aheste dar deklanşör hızı (1 ) kullanın.
- Sığ dar meydan derinliği kurmak ma fer izlerine odaklanmak amacıyla diyafram açıklığınızı f/8 yahut henüz yükseğe ayarlayın.
- Kameranızın hassasiyetini çoğaltmak ma daha çok fer paketlemek amacıyla ali dar ISO (1600-3200) kullanın.
- Resim makinesinin sarsılmasını durdurmak amacıyla şahsen deklanşör yahut kendiliğinden zamanlama kullanın.
- Benzersiz ma entresan ışıkla boyama efektleri kurmak amacıyla değişik fer kaynakları ma teknikleri kontrol edin.
IX. Işıkla boyama amacıyla esin
Işıkla boyama, kendinizi cesur ma coşku verici şekillerde anlatım etmenize imkan tanıdığı olan mucit dar zanaat formudur. Işıkla boyamayla yaratabileceğiniz şeyler amacıyla ebedi ihtimal mevcut, bu nedenle umut gücünüzü özgür bırakın! Burada başlamanız amacıyla eksik düşünce mevcut:
Abstre yöntemleri ma desenleri boyayın. Dönen girdaplar, geometrik şekiller yahut öteki abstre tasarımlar kurmak amacıyla ışığınızı kullanın.
Kelimeleri yahut mesajları ışıkla edebiyat. Işıkla boyama, arkadaşlarınız, aileniz yahut sevdikleriniz amacıyla benzersiz mesajlar oluşturmanın mükemmel dar yoludur.
Portreler yahut manzaralar çizin. Işıkla boyama, realist yahut izlenimci portreler yahut manzaralar kurmak amacıyla kullanılabilir.
Hafifçe heykeller yaratın. Havada süzülüyormuş benzer biçimde gözüken 3d heykeller düzyazı buyurmak amacıyla ışığınızı kullanın.
Işıkla hikayeler anlatın. Işıkla boyama hem letafetli bununla birlikte düşündürücü görsel hikayeler görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Hangi yaratmayı seçerseniz seçin, maruzat mühim madde durmak ma yaratıcılığınızın parlamasına cevaz vermektir.
Sual: Işıkla boyama nelerdir?
C: Işıkla boyama, fotoğrafçının, deklanşör açıkken dar kameranın filmi yahut sensörü üstüne çizim akdetmek yahut aşağılamak amacıyla dar fer deposu kullandığı dar fotoğrafçılık tekniğidir.
Sual: Işıkla boyamanın tarihçesi nelerdir?
C: Işıkla boyama dar yüzyıldan artık dar süredir ortalıkta dolaşıyor, sadece popüler dar fotoğrafçılık tekniği haline gelmesi sadece 1980'lerde gerçekleşti.
S: Işıkla boyama amacıyla ne ekipmana ihtiyacım mevcut?
C: Manuel mod, tripod, fer deposu ma şahsen deklanşöre haiz dar kameraya ihtiyacınız olacak.
0 Yorum