Fotoğrafçılık ışığı soruşturma ma imaj halk sanatıdır. Kendinizi anlatım etmenin ma vizyonunuzu dünyayla paylaşmanın ancak yoludur. İster acar süregelen talep eder tecrübeli ancak ustalaşmış olun, fotoğrafçılık hakkındaki daima öğrenilecek acar ancak vardır. Işte klavuz size kompozisyondan aydınlatmaya, pozlamaya büyüklüğünde fotoğrafçılığın temellerini öğretecektir. Işte kılavuzun sonucunda, henüz âlâ fotoğraflar çekebilir ma çalım duyduğunuz sahneler oluşturabilirsiniz.
İi. Fotoğrafçılığın temelleri
Fotoğrafçılığın temelleri gelişigüzel mükemmel fotoğrafın temelidir. Bunlar şunları ihtiva eder:
- Belginlik
- Deklanşör hızı
- ISO
- Göbek
- Kompozisyon
Işte öğelerin gelişigüzel biri mükemmel ancak resim oluşturmada gösteriş oynar. Işte öğelerin gelişigüzel birinin iyi mi çalıştığını anlayarak, görüntülerinizin görünümünü ma hissini denetim edebilirsiniz.
Belginlik
Diyafram, ışığın geçmesini elde eden kontaklens içerisindeki açıklığın boyutudur. Diyafram hangi büyüklüğünde aka olursa, o denli artık ışığa cevaz verilir ma imaj o denli temiz evet. Bununla beraber, henüz aka ancak diyafram dahi henüz sığ ancak meydan derinliğine yol açar, işte dahi görüntünün yalnız ufak ancak kısmının odaklanacağı demektir.
Deklanşör hızı
Deklanşör hızı, deklanşörün aleni olduğu süredir ma ışığın sensöre ulaşmasına cevaz verir. Deklanşör hızı hangi büyüklüğünde endamsız olursa, o denli azca ışığa cevaz verilir ma imaj o denli yoğun evet. Bununla beraber, henüz endamsız ancak deklanşör hızı, sınalga sallanması amacıyla henüz azca vakit olduğundan henüz acı ancak imaj ile sonuçlanır.
ISO
ISO, sensörün ışığa duyarlılığının ancak ölçüsüdür. ISO hangi büyüklüğünde ali olursa, sensör o denli kırılgan evet ma imaj o denli temiz evet. Bununla beraber, henüz ali ancak ISO dahi daha çok bağrışçağrış ile sonuçlanır, işte dahi görüntülerin grenli görünmesini sağlar.
Göbek
Göbek, görüntünün acı olduğu gözetçi. İki tarz mihrak vardır:
Autofocus, bir çok kamerada varsayılan ayardır ma imaj acı olana büyüklüğünde odağı otomatikman ayarlayarak meşgul. Manuel mihrak salt birtakım kameralarda mevcuttur ma fotoğrafçının imaj acı olana büyüklüğünde odağı manuel olarak ayarlamasını gerektirir.
Kompozisyon
Kompozisyon, ancak görüntüdeki elemanların düzenlenmesidir. Dar görüntünün bileşimi, görüntünün cankuşu halini, mesajını ma umumi tesirini etkileyebilir. İlginç ma görsel olarak cazibeli sahneler kurmak amacıyla kullanabileceğiniz birnice değişik kompozisyon yol vardır.
III. Kompozisyon
Kompozisyon, ancak görüntüdeki elemanların düzenlenmesidir. Dar görüntünün bileşimi, görüntünün cankuşu halini, mesajını ma umumi tesirini etkileyebilir. İlginç ma görsel olarak cazibeli sahneler kurmak amacıyla kullanabileceğiniz birnice değişik kompozisyon yol vardır.
- Üçte ancak kuralı
- Biri olan çizgiler
- Bakışım
- Olumsuz meydan
- Yöre çekim ma art çekim
Üçüncü kuralı, görüntüyü hem ufki aynı zamanda amudi olarak üçe büyüklüğünde ayıran ancak kompozisyon tekniktir. Görüntünün anne mevzusu, çizgilerden biri süresince ya da çizgilerin kesişimlerinden birine yerleştirilmelidir. Işte henüz kararlı ma DOĞRU ancak kompozisyon yaratır.
Biri olan çizgiler, gözü görüntüden çeken çizgilerdir. Dar dere ya da yöntem şeklinde organik çizgiler ya da güreşçiköprüsü ya da çatı şeklinde koca yapımı çizgiler olabilirler. Biri olan çizgiler ancak görüntüde derinlik ma akım duygusu yaratmaya destek belki.
Bakışım, ancak görüntüde balans ma intizam duygusu mucit bileşimsel ancak tekniktir. Bakışımlı sahneler göze fazlaca DOĞRU belki, sadece can sıkan olabilirler. Sıkıntıdan çekimsenmek amacıyla bakışımlı görüntülerinize birazcık asimetri eklemeye çalışın.
Olumsuz meydan, mevzunun engelleme edilmeyen ancak görüntünün alanıdır. Olumsuz meydan ancak balans duygusu görüntülemek, mevzuya aksan akdetmek ya da henüz abstre ancak imaj kurmak amacıyla kullanılabilir.
Yöre çekim ma art çekim dü anne alandır
Hususiyet | Tarif |
---|---|
Işte çağ, fotoğrafçılık ma değişik resim türleri hakkındaki endamsız ancak umumi göz sunmaktadır. | |
Fotoğrafçılığın temelleri | Işte çağ, diyafram, deklanşör hızı ma ISO şeklinde fotoğrafçılığın asıl unsurlarını kapsamaktadır. |
Kompozisyon | Işte kısımda ancak fotoğrafın görsel olarak cazibeli bir halde iyi mi oluşturulacağı tartışılmaktadır. |
Tenvir | Işte çağ, değişik tenvir türlerini ma fotoğraflarınızda değişik efektler kurmak amacıyla iyi mi kullanılacağını kapsar. |
Maruziyet | Işte kısımda, hem fer aynı zamanda tezat açısından fotoğraflarınız amacıyla doğru pozlamanın iyi mi elde edileceği tartışılmaktadır. |
Temiz balans | Işte kısımda, müsait halde sunulan kaldıklarından güvenli bulunmak amacıyla fotoğraflarınızın temiz dengesinin iyi mi ayarlanacağı tartışılmaktadır. |
Göbek | Işte kısımda, mevzunun acı olmasını keşfetmek amacıyla fotoğraflarınızı iyi mi odaklayacağınızı tartışmaktadır. |
İşleme sonrası | Işte çağ, fotoğraflarınızı geliştirmek amacıyla elişi sonrası yazılımın iyi mi kullanılacağını kapsamaktadır. |
Fotoğrafçılığınızı Marketing | Işte çağ, fotoğrafçılığınızı iyi mi pazarlayacağınız ma fotoğraflarınızı iyi mi satacağınıza müstenit ipuçları sunmaktadır. |
Sorular ma Cevapları | Işte çağ fotoğrafçılıkla alakalı münteşir soruları yanıtlamaktadır. |
Fotoğrafçılığın temelleri
Fotoğrafçılık, ancak imaj kurmak amacıyla ancak sensör ya da yanka üstünde fer soruşturma sanatıdır. Çıkarmak amacıyla birnice değişik yol ma yoldam ile çok ma kompleks ancak alandır. Bununla beraber, bütün fotoğrafçıların bilmesi ihtiyaç duyulan birtakım asıl ilkeler vardır.
İlk aşama pozlama üçgeni anlamaktır. Işte, se asıl unsur arasındaki ilişkiyi tanımlayan bayağı ancak modeldir: diyafram, deklanşör hızı ma ISO.
Diyafram, ışığın geçmesini elde eden kontaklens içerisindeki açıklığın boyutudur. Deklanşör hızı, deklanşörün aleni olduğu süredir ma sensörü ışığa sunulan bırakır. ISO, sensörün ışığa duyarlılığının ancak ölçüsüdür.
Işte se faktörü ayarlayarak, sensör tarafınca kaydedilen fer miktarını ma dolayısıyla görüntünüzün sunulan kalmasını denetim edebilirsiniz.
Dar sonraki aşama kompozisyonu anlamaktır. Işte, görsel olarak cazibeli ma entresan ancak netice görüntülemek amacıyla görüntünüzdeki öğelerin düzenlenmesidir. Çıkarmak amacıyla birnice değişik kompozisyon yol vardır, sadece yer münteşir olanlardan bazıları şunlardır:
• Biri olan çizgiler
• Üçüncü kuralı
• Değerli payı
• Bakışım
• Çerçeveleme
Işte teknikleri kullanarak, henüz görsel olarak cazibeli ma entresan sahneler oluşturabilirsiniz.
En son, kameranızı iyi mi kullanacağınızı öğrenmeniz icap eder. Işte, değişik ayarların ma özelliklerin ma istenen neticeleri elde almak amacıyla bunların iyi mi kullanılacağını anlamayı ihtiva eder.
Tatbik ile, vizyonunuzu ele geçiren ma hikayenizi özetleyen henüz âlâ fotoğraflar çekebileceksiniz.
III. Kompozisyon
Kompozisyon, ancak fotoğraftaki unsurların düzenlenmesidir. Görsel olarak cazibeli ma etken ancak imaj yaratmanın yer mühim faktörlerinden biridir.
Kuvvetli ancak kompozisyon kurmak amacıyla kullanılabilecek birnice değişik faktör vardır:
- Mevzu
- Yöre çekim ma art çekim
- Çizgiler
- Şekiller
- Nesiç
- Tenvir
Dar resim oluştururken, aşağıdakileri dikkate ahzetmek önemlidir:
- Fotoğrafın mevzusu nelerdir?
- Görüntünün anne mihrak noktası nelerdir?
- Görsel olarak cazibeli ancak imaj kurmak amacıyla fotoğrafın değişik unsurları iyi mi beraber meşgul?
Işte faktörleri dikkatlice ayn önünde bulundurarak, hem görsel olarak cazibeli aynı zamanda etken fotoğraflar oluşturabilirsiniz.
IV. Tenvir
Tenvir, fotoğrafçılığın yer mühim yönlerinden biridir ma muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
İki anne tenvir türü vardır: organik ma suni. Naturel fer, güneşten gelen ışıktır ma günün saatine ma ahvalruhiye koşullarına asılı olarak muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Suni fer, lambalar ma flaşlar şeklinde koca yapımı kitabiyat tarafınca açılan ışıktır.
Naturel fer kullanırken, güneşin yönünü ma günün saatini erişmek önemlidir. Güneşin yönü fotoğrafınızdaki gölgeleri etkileyecek ma günün saati fotoğrafın umumi parlaklığını etkileyecektir.
Suni fer kullanırken, fer kaynağının çeşidini, ışığın yoğunluğunu ma ışığın yönünü erişmek önemlidir. Fer kaynağının türü ışığın rengini etkileyecek, ışığın yoğunluğu fotoğrafın parlaklığını etkileyecek ma ışığın yönü fotoğrafınızdaki gölgeleri etkileyecektir.
Fer türüne ayrıca, ışığın standardını bile ayn önünde bulundurmanız icap eder. Anif fer anif gölgeler yaratabilirken, merhametli fer henüz çalım verici ancak tesir yaratabilir.
Fotoğraflarınızı geliştirmek amacıyla aydınlatmayı çalıştırmak amacıyla birtakım ipuçları alttadır:
- Olası olduğunca organik fer kullanın.
- Güneşin yönünü ma organik fer kullanırken günün saatini düşünün.
- Gölgeleri kaplamak ya da muayyen ancak tesir görüntülemek amacıyla suni fer kullanın.
- Değişik fer kaynakları, yoğunlukları ma yönleri ile gözlem yapın.
- Işığın kalitesine ilgi edin.
Işte ipuçlarını izleyerek, arkadaşlarınızı ma ailenizi etkileyecek çarpıcı fotoğraflar kurmak amacıyla tenvir kullanabilirsiniz.
V. Maruziyet
Sunulan kalma, kameranızın sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Se faktörle belirlenir: diyafram, deklanşör hızı ma ISO.
Diyafram, ışığın geçmesini elde eden kontaklens içerisindeki açıklığın boyutudur. Diyafram hangi büyüklüğünde ufak olursa, o denli azca ışığın geçmiş olmasına cevaz verilir ma imaj henüz yoğun evet. Diyafram hangi büyüklüğünde aka olursa, o denli fer geçmiş olmasına cevaz verilir ma imaj o denli temiz evet.
Deklanşör hızı, deklanşörün aleni olduğu süredir ma ışığın sensöre ulaşmasına cevaz verir. Deklanşör hızı hangi büyüklüğünde endamsız olursa, sensöre ulaşmasına o denli azca vakit ışığına cevaz verilir ma görüntüyü henüz yoğun evet. Deklanşör hızı hangi büyüklüğünde mufassal olursa, sensöre ulaşmasına o denli artık vakit ışığına cevaz verilir ma imaj o denli temiz evet.
ISO, sensörün ışığa duyarlılığının ancak ölçüsüdür. ISO hangi büyüklüğünde ali olursa, sensör o denli kırılgan evet ma imaj o denli temiz evet. Bununla beraber, ISO’nun arttırılması dahi görüntüdeki bağrışçağrış miktarını arttırır.
Muayyen ancak manzara amacıyla doğru pozlama, tenvir koşulları, mevzu ma istenen tesir iç bulunmak suretiyle bir takım faktöre asılı olacaktır.
Doğru pozlamayı elde almak amacıyla, istenen neticeleri elde edene büyüklüğünde diyafram, deklanşör hızını ma ISO’yu ayarlayabilirsiniz.
Maruziyeti muayyen ancak hacim köklemek amacıyla pozlama telafisi bile kullanabilirsiniz. Işte, sayaçın sahneyi yanlış okumuş olduğu durumlarda, fazlaca artık art tenvir olduğu şeklinde faydalı belki.
Sunulan kalma, fotoğrafçılığın yer mühim yönlerinden biridir ma mükemmel fotoğraflar asmak amacıyla iyi mi çalıştığını kestirmek önemlidir.
VI. Temiz balans
Temiz balans, organik görünmesi amacıyla ancak görüntünün ıl sıcaklığını ayarlama işlemidir. Temiz balans doğru olduğunda, ancak görüntüdeki renkler doğru görünür ma umumi imaj kararlı görünecektir.
Fotoğrafta temiz dengeyi ayarlamanın eksik değişik yolu vardır. Bunun ancak yolu, kameranızdaki temiz balans ayarını kullanmaktır. Işte dakiklik, aydınlık, bulutlu ya da tungsten şeklinde muayyen ancak temiz balans ayarını seçmenizi sağlar. Temiz dengeyi ayarlamanın ancak ayrıksı yolu dahi Kelvin ölçeğini kullanmaktır. Kelvin ölçeği, ışığın ıl sıcaklığını ölçen ancak ölçektir ma kameranızdaki temiz dengeyi manuel olarak köklemek amacıyla kullanılabilir.
En son, elişi sonrası yazılımlarda temiz dengeyi bile ayarlayabilirsiniz. Görüntünüzün temiz dengesine uzun dakiklik akdetmek istiyorsanız ya da muayyen ancak tesir görüntülemek istiyorsanız işte âlâ ancak seçenektir.
Temiz balans fotoğrafçılığın mühim ancak parçasıdır ma görüntülerinizin umumi görünümünde ma hissinde aka ancak ayrım yaratabilir. Görüntülerinizin temiz dengesini köklemek amacıyla vakit ayırarak, henüz doğru ma görsel olarak cazibeli fotoğraflar oluşturabilirsiniz.
Vii. Göbek
Göbek, fotoğrafçılığın yer mühim unsurlarından biridir ma ancak fotoğrafı yapabilir ya da kırabilir. Resim çekerken, mevzunuzun odaklandığından ma görüntünün anlayışsız kalanının dumanlı olduğu için güvenli olmanız icap eder. Kameranıza asılı olarak odağı denetim etmenin eksik değişik yolu vardır.
Bir çok DSLR kamerada, mihrak halkasını kontaklens üstündeki mihrak halkasını kullanarak manuel olarak denetim edebilirsiniz. Bunu akdetmek amacıyla, Göbek halkasını vizördeki imaj acı olana büyüklüğünde çevirin. Kameraya yer andıran mevzuya otomatikman odaklanacak kendiliğinden odaklama dahi kullanabilirsiniz.
Göbek noktasına ayrıca, odaklanan mesafeler aralığı olan meydan derinliğini bile denetim edebilirsiniz. Sığ ancak meydan derinliği fotoğrafınızın art planını bulanıklaştırırken, koyu ancak meydan derinliği gelişigüzel şeyi odakta tutacaktır.
Düz derinliğini denetlemek amacıyla kameranızdaki diyafram ayarını kullanabilirsiniz. Henüz çok ancak sarahat sığ ancak meydan derinliği yaratırken, henüz ancak ancak sarahat koyu ancak meydan derinliği yaratacaktır.
Göbek, fotoğrafçılığın mühim ancak parçasıdır ma çarpıcı sahneler yaratmanıza destek belki. Odağı denetim etmenin değişik yollarını anlayarak, resim becerilerinizi ancak sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.
İşleme sonrası
İşleme sonrası, dijital görüntüleri çekildikten sonrasında tertip ma ihya işlemidir. Sıradan ayarlamalardan renge ma kontrasttan, makas, reform ma etkisinde bırakır ilhak şeklinde henüz kompleks manipülasyonlara büyüklüğünde fazlaca muhtelif teknikler içerebilir.
İşleme sonrası, fotoğrafçıların görüntülerinin standardını iyileştirmeleri ma henüz mucit ma etkisinde bırakan sonuçlar yaratmaları amacıyla kıymetli ancak çalgı belki. Bununla beraber, elişi sonrası itidalli olarak çalıştırmak ma çok tertipli görüntüleri karşılamak önemlidir.
Müessir muamele sonrası amacıyla birtakım ipuçları:
- Resimlerinize ufak ayarlamalar yaparak başlayın. Gelişigüzel şeyi nüsha tam düzeltmeye çabalamayın.
- Değişik tekniklerle kontrol edin ma görüntüleriniz amacıyla neyin yer âlâ bulunduğunu görün.
- Neticeleri beğenmezseniz değişikliklerinizi anlayışsız almaktan korkmayın.
- Değişik düzenlemelerinizi karşılaştırabilmeniz amacıyla resimlerinizin artık sürümünü kaydedin.
Tatbik ile, görüntülerinizi geliştirmek ma çarpıcı sonuçlar kurmak amacıyla elişi sonrası iyi mi kullanacağınızı öğreneceksiniz.
İx. Fotoğrafçılığınızı Marketing
Birtakım mükemmel fotoğraflar çektikten sonrasında, onları insanların önüne iyi mi getireceğinizi bulmanız icap eder. Fotoğrafçılığınızı pazarlamak amacıyla eksik emare:
- Çalışmanızı nümayişettirmek amacıyla ancak internet sayfası ya da blog oluşturun.
- Fotoğraflarınızı toplumsal medyada paylaşın.
- Resim yarışmalarına girin.
- Fotoğraflarınızı yığın resim ajanslarına gönderin.
- Satılık baskılar öneri edin.
- İşinizi takdimetmek amacıyla öteki işletmelerle hissedar olun.
Işte ipuçlarını izleyerek, fotoğraflarınızı henüz çok ancak kütle tarafınca müşahede şansınızı artırabilirsiniz.
S: Çevik başlayanlar amacıyla yer âlâ sınalga nelerdir?
C: Çevik başlayanlar amacıyla yer âlâ sınalga bütçenize ma ihtiyaçlarınıza uyan kameradır. Çevik başlayanlar amacıyla birtakım âlâ seçenekler içinde Nikon D3500, Canon EOS Rebel T7 ma Sony Alpha A6000 yer ediniyor.
S: Çevik başlayanların öğrenmesi amacıyla asıl fotoğrafçılık becerileri nedir?
C: Çevik başlayanların öğrenmesi amacıyla asıl fotoğrafçılık becerileri içinde kompozisyon, tenvir, sunulan kalma ma mihrak noktası yer ediniyor.
S: Resim becerilerimi iyi mi geliştirebilirim?
C: Çevrimiçi kurslar ahzetmek, betik görmek ma tertipli ergonomik akdetmek dahi iç bulunmak suretiyle resim becerilerinizi geliştirmenin birnice yolu vardır.
0 Yorum